maanantai 10. maaliskuuta 2014

Isolla kirkolla

Käytiin pienellä minitalvilomalla Helsingissä. Sain yhdistettyä sopivasti työmatkan ja parin päivän saldovapaat. Aloitin oman lomani työillallisen jälkeen, kävimme syömässä venäläisravintolassa Saslikissa, joka oli puitteiltaan upea ja ruoka oli aivan erinomaisen hyvää. Blinejä tietenkin alkupalaksi, olivat parhaita ikinä!

Saslikissa on ravintolasalin lisäksi useita toinen toistaan kauneimpia kabinetteja...

Sisääntulokin on niin tunnelmallinen...

Meitä oli pieni seurue ja illallistimme täällä :)

Illan aikana venäläinen pariskunta kävi soittamassa ja laulamassa venäläisiä lauluja. Ihana ravintola, suosittelen lämpimästi :) Ja jos seurue sattuu eksymään tänne, kun blogistakin tuli puhe illan aikana, niin kiitokset oikein mukavasta ja hauskasta illasta!

Varsinainen loma sujui myös eläimellisissä merkeissä ja ruokalistallakin oli jotain muuta kun blinejä... Kävimme torstai-aamuna ensin vähän shoppailemassa, kun hotellimme oli sopivasti ihan keskustassa. Sitten lähdimme Korkeasaareen :)

Tällä lomalla ei valitettavasti tämän etelämmäksi raaskittu lähteä, mutta oli täällä trooppisessa talossa lämpöä varmaan se 30 astetta ja ihanan kostea ilma. Kamerakin veti hieman huuruun... oisin tahtonut jäädä tänne loppulomaksi :)

Maatiaiskanoja käytiin täälläkin ihastelemassa, näillä olikin kiva tarha :)

Pöllöt on upeita. Jos en ihan muista väärin, niin tämä ylväs eläin oli tunturipöllö.

Tämä oli minulle ihan uusi tuttavuus, milu.

Karhutkin olivat heränneet jo talviunilta.

Ja Villiksen lemppareita oli tietysti Mongolian villihevoset...

Sattui hyvä sääkin, pari astetta pakkasta ja välillä oli aurinkoista. Tulikin käveltyä monta tuntia.

Leijonauros tuijotteli naapuriin muuttanutta uutta asukkia...

joka oli vasta edellisenä päivänä tullut Korkeasaareen ja olisi päässyt nyt ekan kerran tarhaan ulos. Odottelimme kera usean lehtikuvaajan ja jännittyneen henkilökunnan, mutta tämän verran näimme upeasta Amurin tiikeristä... ei uskaltanut vielä tulla vieraaseen ulkotarhaan...

Korkeasaaresta superzoomilla kuvattu Helsingin tuomiokirkko. Pakko sanoa, että oon tosi tyytyväinen tähän kameraan...

Sitten oli näitä kissoja... tämä mökötys oli euroopan villikissa eli metsäkissa.

Ja tämä vähemmän eloisa olento taas ilves...

Korkeasaaresta mentiin sitten pikaruokalaan ja siitä jatkettiin kohti seuraavaa eläimellistä kohdetta, jossa ei ollut edes näinkään eloisaa porukkaa...

Nimittäin luonnontieteelliseen museooon ja siellä olikin sopivasti joka kuukauden ensimmäinen torstai klo 16-18 ilmainen sisäänpääsy :)

Ihanat rautaportaat... ei ehkä maailman käytännöllisemmät, mutta vaan niin kauniit.

Tämmöinen meille silloin eräänä helmiyönä lauleli... Helmipöllö.

Museon jälkeen käveltiin hotellille viemään kamat ja sieltä taksilla kiiruusti Tennispalatsiin Finnkinoon, jossa kävimme vielä katsomassa leffan Gravity 3D:na. Oli kyllä semmoinen leffa, että ei ainakaan toimintaa puuttunut! Suorastaan hengästyttävän kiivasta actionia. Jos leffa olisi jatkunut yhtään pitempään, mulla olisi varmaan jo sydänkohtaus tullut... Kyseessä oli avaruuteen sijoittuva  elokuva, jossa näytteli mm George Clooney.

Leffan jälkeen kello oli jo niin paljon, ettei jaksettu enää lähteä syömään mihinkään, vaan haettiin caesar-salaatit huoneeseen. Jalat olikin hieman muusina...

Seuraavana aamuna sitten suuntasimme Flamingo Spa:han ja uiskentelimme siellä kolmisen tuntia, sitten suuntasimme kotiin viikonlopun viettoon :) Kiva aktiivipläjäys lomaksi!